Dokładnie tydzień minął od największych wyprzedaży w roku znanych jako Black Friday. Tegoroczna edycja tego wydarzenia cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem niż rok wcześniej. Ta tendencja zresztą utrzymuje się w Polsce już od kilku lat – każdy kolejny rok to wzrost zainteresowania tym dniem, znanym w naszym kraju też jako Czarny Piątek Wyprzedaży.

Tegoroczny wzrost zainteresowania Polaków wydarzeniem Black Friday zaobserwować można zarówno w wyszukiwarce Google, w zakresie ruchy na stronach internetowych sklepów, jak i też we wzroście ich obrotów. To bardzo pozytywne informacje w kontekście drożejących walut (dolar, euro) oraz niezbyt dobrej kondycji finansowej naszego społeczeństwa na tle reszty krajów Unii Europejskiej.

Wzorem ubiegłych lat klienci w okresie tegorocznego Black Friday kupowali głównie modę, kosmetyki, sprzęt rtv, agd, komputery. Świadomość Black Friday w Polsce staje się zatem coraz bardziej powszechna co powoduje wzrost zainteresowania handlowców tym wydarzeniem i coraz częstszym tworzeniem przez nich dedykowanych mu ofert.

Pozostaje mieć nadzieję, że zainteresowanie Czarnym Piątkiem Wyprzedaży będzie w Polsce w kolejnych latach nadal rosło, ponieważ pociągnie ono za sobą odpowiednie reakcje ze strony sklepów. To w efekcie dla klientów oznacza większe szanse na zakup artykułów w promocyjnych cenach.