Minęły właśnie trzy miesiące od ostatniego Czarnego Piątku. To doskonały moment na krótkie podsumowanie Black Friday 2020. Trzy miesiące to czas, który wystarczył na zebranie wyników sprzedaży, przeanalizowanie ich i wyciągnięcie wniosków.

Wyjątkowy rok, wyjątkowy Black Friday

Ostatnia edycja tego wydarzenia, która miała miejsce w 2020 r., pod wieloma względami jest wyjątkowa. Po pierwsze 2020 rok to rok pandemii związanej z koronawirusem, a konkretnie Covid-19. Choroba ta objęła swym zasięgiem cały świat i w wielu krajach miała wyjątkowo duży zasięg. Po drugie, związane z Covid-19 obostrzenia dotknęły w znacznym stopniu także handel czy nawet zmieniły jego charakter. Mnóstwo sklepów stacjonarnych zawiesiło działalność, zakończyło ją czy po prostu upadło. Z tych to m.in. powodów coraz handel w coraz większym stopniu przenosił się do Internetu. Po trzecie, obserwowana już od kilku lat w Polsce tendencja do wzrostu sprzedaży w Internecie z każdym kolejnym rokiem w okresie Black Friday obserwowana była również w czasie Black Friday 2020. Mało tego, z uwagi na wspomniane wcześniej konsekwencje związane z Covid-19 szeroko rozumiany wzrost w trakcie ostatniego Czarnego Piątku był absolutnie rekordowy.

Nowe rekordy sprzedażowe

Na czym jednak konkretnie polega ów wzost związany z Black Friday 2020 w stosunku do lat ubiegłych? Otóż wzrosła liczba klientów, którzy w tym okresie dokonali zakupów przez Internet. Do tego również wzrosła liczba transakcji zawieranych w sklepach internetowych. Dodatkowo wzrosła również ogólna wartość sprzedaży w tym czasie. Black Friday 2020 naprawdę okazał się być rekordowy.

Ulubiony asortyment?

Wśród produktów najchętniej kupowanych w tym czasie przez konsumentów znalazły się już tradycyjnie produkty z kategorii eletronika (głównie telefony, telewizory, komputery i akcesoria), moda (głównie damska, ale i męska oraz dziecięca) oraz wszelkiego rodzaju kosmetyki. Tak właśnie zresztą od lat wyglądają ulubione produkty kupowane w okresie Black Friday – zresztą nie tylko przez polskich klientów. Podobne wybory zakupowe w trakcie Czarnego Piątku charakteryzują również klientów z wielu innych krajów takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Niemcy, Francja czy Australia.

Black Friday 2021

Jak będzie wyglądał Black Friday 2021? Można z dużym prawdopodonieństem zakładać, że nadal będzie obserwowany dalszy wzrost liczby transakcji oraz wartości sprzedaży.Czy będzie jednak nowy, kolejny coroczny rekord? O tym przekonamy się już za niecały rok.