Categories
nowości

Podsumowanie Black Friday 2020

Minęły właśnie trzy miesiące od ostatniego Czarnego Piątku. To doskonały moment na krótkie podsumowanie Black Friday 2020. Trzy miesiące to czas, który wystarczył na zebranie wyników sprzedaży, przeanalizowanie ich i wyciągnięcie wniosków.

Wyjątkowy rok, wyjątkowy Black Friday

Ostatnia edycja tego wydarzenia, która miała miejsce w 2020 r., pod wieloma względami jest wyjątkowa. Po pierwsze 2020 rok to rok pandemii związanej z koronawirusem, a konkretnie Covid-19. Choroba ta objęła swym zasięgiem cały świat i w wielu krajach miała wyjątkowo duży zasięg. Po drugie, związane z Covid-19 obostrzenia dotknęły w znacznym stopniu także handel czy nawet zmieniły jego charakter. Mnóstwo sklepów stacjonarnych zawiesiło działalność, zakończyło ją czy po prostu upadło. Z tych to m.in. powodów coraz handel w coraz większym stopniu przenosił się do Internetu. Po trzecie, obserwowana już od kilku lat w Polsce tendencja do wzrostu sprzedaży w Internecie z każdym kolejnym rokiem w okresie Black Friday obserwowana była również w czasie Black Friday 2020. Mało tego, z uwagi na wspomniane wcześniej konsekwencje związane z Covid-19 szeroko rozumiany wzrost w trakcie ostatniego Czarnego Piątku był absolutnie rekordowy.

Nowe rekordy sprzedażowe

Na czym jednak konkretnie polega ów wzost związany z Black Friday 2020 w stosunku do lat ubiegłych? Otóż wzrosła liczba klientów, którzy w tym okresie dokonali zakupów przez Internet. Do tego również wzrosła liczba transakcji zawieranych w sklepach internetowych. Dodatkowo wzrosła również ogólna wartość sprzedaży w tym czasie. Black Friday 2020 naprawdę okazał się być rekordowy.

Ulubiony asortyment?

Wśród produktów najchętniej kupowanych w tym czasie przez konsumentów znalazły się już tradycyjnie produkty z kategorii eletronika (głównie telefony, telewizory, komputery i akcesoria), moda (głównie damska, ale i męska oraz dziecięca) oraz wszelkiego rodzaju kosmetyki. Tak właśnie zresztą od lat wyglądają ulubione produkty kupowane w okresie Black Friday – zresztą nie tylko przez polskich klientów. Podobne wybory zakupowe w trakcie Czarnego Piątku charakteryzują również klientów z wielu innych krajów takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Niemcy, Francja czy Australia.

Black Friday 2021

Nadzszedł nowy rok więc zbliża się kolejny Czarny Piątek. Jak będzie wyglądał Black Friday 2021? Można z dużym prawdopodobieństem zakładać, że nadal będzie obserwowany dalszy wzrost liczby transakcji oraz wartości sprzedaży. Czy będzie jednak nowy, kolejny coroczny rekord? O tym przekonamy się jeszcze w tym roku.